Hoe brengt kennis leden en vereniging bij elkaar?

ActiZ is een branchevereniging die zich inzet voor zorgondernemers. Zij behartigt de belangen van zorgondernemers en lobbyt voor hen in de politiek. Door veranderingen in het politieke landschap, verandert ook de rol van ActiZ. Zij wil graag haar leden behouden en aantrekkelijk blijven voor hen. Doordat zij expertise heeft op het gebied van ondernemen in de zorg en organisatie daarvan, is deze kennis delen voor hen een kans. Een belangrijk vraagstuk is hoe de kennis van ActiZ en haar leden benut kan worden, zodat deze beter aansluit bij de behoeften van de leden. Jij en je team zullen als een consultant fungeren om dit vraagstuk op te lossen. Jullie zullen nieuwe manieren vinden om kennis als verbindende factor (sociaal kapitaal) tussen de leden onderling, en tussen leden en ActiZ in te zetten.

Daarin heb je een paar verschillende rollen:

– Jij spreekt met de vereniging en haar leden over de veranderende rol van de branchevereniging
– Je gaat in gesprek met de vereniging en haar leden over het belang van kennis en situeert de verschillende belangen en behoeften
– Je ontwerpt nieuwe manieren om met deze kennis om te gaan, waarbij je rekening houdt met het belang van de branchevereniging en de behoefte van de leden

Locatie opdracht: Utrecht

Wie zoeken we?

Voor deze functie zoeken we mensen die het een uitdaging vinden om in een veranderende organisatie te werken. Met je scherpe zintuigen voor de belangen, wensen en behoeften van zowel leden als de vereniging kom je tot nieuwe inzichten op het gebied van kennisdeling in de vereniging. Hier zoek je een concrete praktische toepassing voor die ActiZ een nieuwe tool op het gebied van kennisdeling geeft.

kickstartDaarnaast ben je als echte Kickstarter: 

– Communicatief sterk
– Samenwerker
– Passioneel over changemaking
– Op zoek naar praktische oplossingen
– Persoonlijkheid en motivatie is belangrijker dan ervaring en studieachtergrond

Wat bieden wij?

Wij begeleiden jou terwijl jij met je team concrete veranderingen opzet in de praktijk. Je krijgt training in communicatie, problem solving, en organisatiepolitiek, terwijl je middenin de dynamiek staat tussen vereniging en leden (bedrijfsleven). Hoe begeleiden we jou?

  1. Vijf trainingsdagen, verzorgd door een trainer van de Baak
  2. Persoonlijke loopbaancoaching om uit te vinden wie je bent, wat je wil, en hoe je daar gaat komen
  3. Een teamcoach die on the job begeleidt en persoonlijke feedback geeft

Daarnaast bieden we je de kans om heel breed te netwerken en jezelf te laten zien, zowel bij de vereniging als bij de zorgondernemers. Tevens heb je recht op reiskostenvergoeding.

Hoeveel tijd kost deze job?

12 tot 16 uur gedurende vier maanden

Dit project loopt van augustus tot december 2015.