Gemeente Utrechtse Heuvelrug: Ontvangst beleving
Hoe kan gemeente Utrechtse Heuvelrug met een gezamenlijke entree hun ontvangst verbeteren voor haar bezoekers? De kickstarters mochten in deze opdracht niet alleen advies geven, maar direct gaan experimenteren met andere vormen van ontvangst.
Resultaten
Team ontvangstbeleving heeft zich bij gemeente Utrechtse Heuvelrug verdiept in de manier waarop inwoners en gasten van de gemeente verwelkomd worden in het gemeentehuis. Daarvoor hebben zij in de eerste week gesproken met mensen binnen de gemeente, bezoekers om er achter te komen wat het belangrijkste knelpunt is. Dat bleken de vindbaarheid van het gebouw, de parkeergarage en het digitale aanmeldpunt te zijn. Door in contact te komen met experts op het gebied van bewegwijzering in openbare gebouwen en nudging zijn zij op zoek gegaan naar mogelijkheden om gedrag te beïnvloeden. Daardoor konden zij met praktische interventies de binnenkomst bij de gemeente voor iedereen makkelijker maken en er voor zorgen dat inwoners en gasten op een goede manier ontvangen worden.